پژوهش های علم مدرن درباره سیر

امروزه گياهان دارويي از جذابترين موضوعات در حوزه علوم پزشكي طي دهه هاي اخير مي باشند و توليدكننده مواد طبيعي بيشماري به شمار مي روند. بخشي از اين مواد، آثار فارماكولوژيك مفيد دارند و قسمتي نيز آثار نامطلوب به همراه خواهند داشت. با توجه به ارزش غذايي ويژه و خواص درماني گياه سير، مطالعات گسترده ای توسط پژوهشگران علوم پزشكي در ايران و ساير كشورها درخصوص خواص دارويي و درماني اين گياه انجام شده است.

البته، با توجه به دانش گسترده عموم درباره ویژگی‌های دارویی سیر، استمرار پژوهش‌های مربوط به تأثیرات درمانی سیر و افزایش تعداد مطالعات این حوزه اصلاً عجیب نیست. با ظهور شاخه‌های مختلف علوم زیستی و استفاده از سیر در قالب یکی از مواد اولیه تشکیل‌دهنده مکمل‌های دارویی و غذایی، شاهد افزایش بیشتر این پژوهش‌ها هستیم.

اکثر پژوهش‌ها در تلاش برای بررسی تأثیرات احتمالی سیر بر درمان بیماری‌هایی هستند که امروزه جهان را تهدید می‌کنند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی و عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی اشاره کرد. بخش عمدة پژوهش‌های مدنظر به سفارش تولیدکنندگان مواد غذایی، شرکت‌های داروسازی و سازمان‌های ملی فعال در حوزه سلامت، از جمله مؤسسه ملی سرطان آمریکا، انجام می‌شوند.

با وجود قطعی نبودن یافته‌های علمی موجود، نتایج پژوهش‌ها در زمینه تأثیر سیر بر محافظت از انسان در برابر سرطان و عوامل ریسک مرتبط با بیماری‌های قلبی بسیار نویدبخش هستند.

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه