حساب کاربری

حداقل 8 کاراکتر

خواص سلامتی بخش

  • افزایش آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند تاثیر قدرتمندی بر سلامتی داشته باشند. آنها با خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر برای جلوگیری از تنش اکسیداتیو و آسیب به سلولها کار می کنند.

طبق یک بررسی که در مجله Journal of Food and Dry Analysis منتشر شده بود، سیر سیاه فعالیت بیولوژیکی بالاتری نسبت به سیر تازه نشان می دهد، از جمله خواص آنتی اکسیدانی آن است.

یک مطالعه دیگر در کره جنوبی نشان داد، اجازه فرآیند بیش از یک دوره ۳۵ روزه برای تشکیل سیر سیاه باعث افزایش قابل توجه آنتی اکسیدان می شود و در بیست و یکمین روز فرآوری به اوج آنتی اکسیدان می رسد.

در طی روند فرآوری، آلیسین موجود در سیر به ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله آلکالوئید ها و بیوفلاونوئیدها تبدیل می شود. در حالی که سیر سیاه به آرامی در حال فرآوری است، فرآیند تخمیر را طی می کند که ترکیبات فیتوشیمیایی آن را تغییر می دهد.

آنتی اکسیدان هایی که پدیدار می شوند، توانایی تنظیم سیگنالینگ (سیگنال دهی) سلولی و کاهش التهاب را دارند. علاوه بر این، آنها دارای فعالیت های محافظت کننده عصبی، ضد انعقاد خون، ضد دیابتی و ضد سرطان است.

  • مبارزه با رشد سرطان

یک بررسی منظم که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیری منتشر شد، نشان داد که مصرف سیر فرآوری شده به طور معکوس با سرطان در ارتباط است. بیست و پنج مطالعه که بر روی شیوع سرطان و قرار گرفتن در معرض سیر فرآوری شده، مورد بررسی قرار گرفتند، با نتایج حاصل از مطالعات انسانی، حیوانی و آزمایشگاهی اکثراً جواب یکسان دارند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که عصاره سیر سیاه فرآوری شده قادر به از بین بردن موثر رشد سلول های سرطانی روده بزرگ است. به طور مشابه، یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر که در مجله Nutrition and Research practice منتشر شده است، حاکی از این است که سیر سیاه فرآوری شده باعث کاهش رشد و گسترش سلولهای سرطان خون نیز می شود.

محققان معتقدند اثرات ضد سرطانی سیر سیاه از ترکیبات آنتی اکسیدانی آن است. به ویژه، ترکیبات فنولیک سیر فرآوری شده نسبت به سیر خام به طور قابل توجهی بیشتر است.

اجزای سیر فرآوری شده به کاهش علائم تومور مرتبط بوده و به جلوگیری از رشد رادیکالهای آزاد برای جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن کمک می کند.

  • تقویت سلامت قلب

یکی از شناخته شده ترین فواید سیر، توانایی آن در محافظت و بهبود سلامت قلب است. سیر سیاه همچنین ممکن است به تقویت سلامت قلب کمک کند، برخی از تحقیقات نشان می دهد که حتی ممکن است به همان اندازه سیر خام نیز موثر باشد.

در سال ۲۰۱۸ در یک تحقیق بر روی حیوانات، اثرات سیر سیاه و سیر خام را در بهبودی سلامت قلب در پی آسیب های ناشی از اسکیمی یا عدم تامین خون ماهیچه های قلب مقایسه کرد. جالب است محققان دریافتند که سیر خام و سیر سیاه اثرات محافظت کننده ای از قلب نشان می دهد و در به حداقل رساندن آسیب به قلب به همان اندازه سیر خام موثر است.

در یک تحقیقات دیگر روی حیوانات که در دانشگاه دانکوک کره انجام شد همچنین نشان داد که سیر سیاه قادر به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسرید بالا برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است.

  • حفظ عملکرد مغز

تقریبا مانند سیر معمولی، سیر سیاه می تواند تاثیر قدرتمندی بر سلامت مغز بگذارد. از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند التهاب را کاهش دهد و می تواند به جلوگیری از شرایط مغزی مانند زوال عقل، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک کند.

اخیراً در تحقیقاتی بر روی حیوانات، نشان داده شد که عصاره سیر فرآوری شده باعث افزایش حافظه در موش های دارای اختلال شناختی می شود، به علاوه باعث کاهش التهاب در مغز نیز می شود.

یک مطالعه دیگر بر روی حیوانات در اندونزی همچنین نشان داد که سیر سیاه در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و از اختلال در حافظه پس از تجویز مونو سدیم گلوتامات یا MSG در موش جلوگیری می کند.

  • تثبیت قند خون

نگه داشتن قند خون بالا می تواند تاثیرات منفی بر سلامتی همراه داشته باشد. در کوتاه مدت، می تواند باعث علائم دیابت مانند تکرار ادرار و خستگی شود. در دراز مدت حتی می تواند باعث اختلال در عملکرد کلیه، عفونت های پوستی و خطر بیشتر بیماری قلبی شود.

اضافه کردن سیر سیاه به یک رژیم سالم و متعادل یک روش ساده برای کمک به حفظ سطح طبیعی قند خون است.

یک تحقیقات بر روی حیوانات در دانشگاه دنکوک در کره نشان داد که عصاره سیر سیاه نه تنها در کاهش سطح کلسترول خون و تری گلیسرید در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند موثر است بلکه می تواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد.

در همین حال، یک مطالعه دیگر روی حیوانات منتشر شده در Nutrition Research practice گزارش داد که مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه نیز در جلوگیری از عوارض دیابت مفید است.

و مطالعات بیشتر درمورد موش ها نشان می دهد که عصاره سیر سیاه اثرات متابولیکی مفیدی در زمینه چاقی یا دیابت دارد. محققان در اسپانیا دریافتند که تجویز عصاره سیر سیاه باعث تغییر در متابولیک و عروق ناشی از رژیم غذایی پرچرب و پرساکارز می شود.

این امر از طریق تغییر در بیان ژن پروتئین و نوروپیتیدها شامل التهاب، متابولیسم چربی و تنظیم مصرف مواد غذایی است.

  • افزایش ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن شما نقش اساسی در سلامت کلی شما دارد. از بیماری ها و عفونت ها جلوگیری می کند و حتی می تواند به جلوگیری از بیماری های مزمن نیز کمک کند.

آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه، ایمنی را با مبارزه با رادیکال های آزاد، کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به سلول های شما تقویت می کنند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۲ تفاوت بین سیر سیاه و خام و اثرات فردی آنها بر عملکرد سیستم ایمنی را مورد بررسی قرار داد. سیر سیاه نه تنها قوی ترین خاصیت ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی را به نمایش گذاشت بلکه در تحریک سیستم ایمنی نیز تاثیر قدرتمندتری داشت.

این فواید تقویت کننده سیستم ایمنی می تواند در چندین جنبه از سلامت اثرات گسترده ای داشته باشد و ممکن است در درمان همه چیز از آلرژی تا اختلالات خود ایمنی و عفونت های حاد کمک کند.

تغذیه

سیر سیاه حاوی دوز غلیظ از آنتی اکسیدان ها است که برخی از مطالعات حاکی از آن است که حتی ممکن است بیشتر از سیر خام باشد. در مقایسه با سیر تازه، میزان بیشتری کالری، چربی و فیبر، به علاوه سدیم و آهن. کربوهیدرات و ویتامین C کمی پایین تر است.

دو قاشق غذا خوری سیر سیاه تقریباً حاوی:

  • ۴۰ کالری
  • کربوهیدرات ۴ گرم
  • پروتئین ۲ گرم
  • فیبر رژیمی ۱ گرم
  • سدیم ۱۶۰ میلی گرم
  • آهن ۶۴/۰ میلی گرم
  • ویتامین C 2/2 گرم
  • کلسیم ۲۰ میلی گرم

برای مقایسه، دو قاشق غذا خوری سیر خام تقریباً حاوی:

  • ۲۵ کالری
  • کربوهیدرات ۶/۵ گرم
  • پروتئین ۱ گرم
  • چربی ۱/۰ گرم
  • فیبر رژیمی ۴/۰گرم
  • ویتامین C 2/5 گرم
  • کلسیم ۳۰ میلی گرم
  • آهن ۳/۰ میلی گرم
  • سدیم ۳ میلی گرم
X