تاثیر سیر بر قوای جنسی

سیر جزء شش غذای مفید برای افراد است. سیر دارای منیزیم، سلنیوم و ویتامین C است. که همه این مواد مغذی برای سلامتی جنسی ضروری هستند. مطالعاتی که در دانشگاه آلاباما انجام شد، ثابت کرد که آلیسین، یک ترکیب قدرتمند موجود در سیر، جریان خون را تقویت کرده و به توانایی درحفظ نعوظ نیز کمک می­کند. اختلال در نعوظ می­ تواند بخاطر وجود مشکلات جدی در سلامتی، از جمله دیابت، بیماری قلبی، کلسترول بالا، بیماری اسکلروز، بیماری پارکینسون و غیره باشد. در حقیقت مطالعاتی که محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام داده ­اند، حاکی از آن است که توانایی سیر در حفظ عملکرد عروق خونی باعث بهبود گردش خون می ­شود، که همین امر به طور غیرمستقیم ناتوانی جنسی را کنترل می­ کند.

 فشار خون بالا و کلسترول هر دو عامل خطر آترواسکلروز، ایجاد چربی­ ها و مواد دیگر در دیواره شریان­ ها هستند و باعث انسداد جریان خون می­ شوند. از آنجا که آترواسکلروز به کاهش جریان خون کمک می ­کند، یکی از عوامل مؤثر در ناتوانی جنسی است.

همچنین دانشمندان بر اساس مطالعات دیگری بیان کردند که، سیر بر سطح تستوسترون در بدن موثر است. شواهدی وجود دارد که نشان می­ دهد سیر، زمانی­که با یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین ترکیب ­شود باعث افزایش ترشح تستوسترون در بدن می ­شود. شما می­ توانید از عصاره یا مکمل­ های سیر (البته هنوز دوز مصرفی دقیق آن مشخص نشده است) در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

سیر همچنین باعث افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی اکسید نیتریک می­ شود. اکسید نیتریک نقش مهمی در سلامتی بدن بازی می ­کند. این ماده شیمیایی به گشادی عروق کمک می ­کند و سبب می ­شود عضلات داخل عروق سفت نباشند. همین امر باعث می­ شود خون به طور موثر در بدن گردش یابد. مساله مهمی که شما باید در وهله اول به آن اهمیت دهید، این است که سنتز و عمل اکسید نیتریک، یکی از مکانیسم ­های اصلی عملکرد نعوظ است. مطالعه انسانی که در سال ۲۰۰۷ توسط موسسه تحقیقات دارویی آلبانی (نیویورک، ایالات متحده آمریکا) انجام شد، نشان داد که مصرف ۲/۵ گرم سیر در روز می ­تواند منجر به افزایش دو برابری (۱۰۰درصد) اکسید نیتریک شود. علاوه بر این، هنگامی که سیر با ویتامین C به صورت روزانه (با دوز ۲ گرم در روز) مصرف شد، افزایش سطح اکسید نیتریک حتی بیشتر (نزدیک به ۲۰۰ درصد) بود.

سیر سیاه به عنوان محصولی که از تخمیر سیر خام به دست می آید، با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، فنولیک، مواد معدنی و اسید آمینه هایی که چندیدن برابر بیشتر از سیر خام است می تواند در تقویت قوای جنسی همچنین درمان ناباروری افراد بسیار موثرتر باشد.

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه