تقویت سلامت قلب با سیر سیاه

بیماری های قلبی و عروقی هم اکنون از مهمترین عوامل مرگ و میر دنیاست و در سال های اخیر ابتلا به این بیماری ها افزایش یافته است. براساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان بیماری های قلبی و عروقی به عنوان مهم ترین علت مرگ تا سال ۲۰۲۰ مطرح است. عوامل خطرساز بروز بیماری های قلبی و عروقی از چند سال پیش به رسمیت شناخته شده است که عبارتند از سطح بالای لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، کلسترول، مصرف دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، چاقی شکمی، استرس ها و تنش های روحی، عدم مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی و استفاده از روغن های نامناسب و صنعتی، مصرف بیش از حد الکل و عدم فعالیت بدنی منظم. امروزه در کشور ما روزانه ۳۰۰ نفر در کشور بر اثر عوارض قلبی فوت می کنند. در چنین شرایطی که پیش بینی می شود تا ۱۰ سال آینده آمار سکته های قلبی به اوج خود برسد، داشتن یک رژیم غذایی مناسب که بتواند مشکلات مرتبط با قلب و عروق را به شیوه ای بی عارضه درمان کنند کاملا احساس می شود. گنجاندن سیر سیاه در رژیم غذایی روزانه بسیار موثر است و می تواند بدون عارضه باعث بهبود بیماری های قلبی- عروقی شود.

یکی از شناخته­ شده ­ترین فواید سیرسیاه مانند سیر خام، توانایی آن در محافظت و بهبود سلامت قلب است، حتی بر اساس برخی از تحقیقات ممکن است به همان اندازه سیر خام نیز موثر باشد.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ بر روی حیوانات انجام شد، اثرات سیر سیاه و سیر خام را در بهبودی سلامت قلب، به دنبال آسیب­ های ناشی از اسکیمی یا عدم تامین خون ماهیچه ­های قلب مقایسه کردند. نتایج جالبی که محققان به آن رسیدند این بود که سیر سیاه اثرات محافظت کننده­ ای از قلب نشان می­ دهد و در به حداقل رساندن آسیب به قلب، به همان اندازه سیر خام موثر است.

همچنین بر اساس نتایج سایر تحقیقات، سیر سیاه با کاهش سطح کلسترول و تری­ گلیسرید بالا، قادر به کاهش خطر ابتلا به بیماری­ های قلبی است.

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه