مطالعات موردی درباره مصرف سیر سیاه

مطالعات موردی درباره مصرف سیر سیاه

در سایر فصل‌ها، به چالش‌هایی پرداختیم که پژوهشگران در زمینة مطالعات علمی مربوط به سیر پیش روی خود می‌بینند. محدودیت‌های موجود موانعی را بر سر راه پژوهش‌ها قرار داده و مانع از رسیدن جامعة علمی به نتایجی قطعی دربارة تأثیرات سیر بر سلامت بدن شده است. با این حال، شواهد مبتنی بر تجربة شخصی دربارة فواید مصرف سیر برای سلامت بدن به هیچ وجه کم نیستند.

 

در ادامة این فصل، با چند مطالعة موردی آشنا می‌شوید که به مصرف‌کنندگان سیر سیاه مي‌پردازند و توسط پروفسور یوشیتاکا اوئه‌هارا و دیگران در اختیار ناشر قرار گرفته‌اند.

 

 

مطالعات موردی: دیابت

سنگاپور (پاسخگوی مرد)

مشخصات پاسخگو‌

نام کامل: تان جووا لیانگ[۱] (مرد) سن: ۷۷ سال

چه زمانی مصرف سیر سیاه را شروع کردید؟

 

تقریباً هشت ماه پیش مصرف سیر سیاه را شروع کردم. از طریق یکی از دوستانم با این محصول آشنا شدم.

تا پیش از مصرف سیر سیاه، با چه مشکلاتی در زمینة سلامت روبرو بودید؟ آیا مصرف سیر سیاه به بهبود مشکلات‌تان کمک کرده است؟

 

حداقل ۳۰ سال است که مبتلا به دیابت هستم و تا قبل از این از داروهای غربی برای کنترل قند خونم استفاده می‌کردم.

 

گزارش پزشکی ۲۰ ژوئن ۲۰۰۹ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۰
فشار خون ۷۰/۱۵۰ ۶۴/۱۴۲
هموگلوبین گلیکوزیله، ناحیة اِن-ترمینال والین[۲] ۰/۸ ۸/۷
کلسترول ۴۱/۳ ۰۴/۳
لیپوپروتئین پرچگالی – کلسترل ۹۵/۰ ۸۹/۰
لیپوپروتئین کم‌چگالی – کلسترل ۸۸/۱ ۵۴/۱
تری‌گلیسیرید‌ها[۳] ۲۷/۱ ۳۴/۱
نسبت ۵۹/۳ ۴۲/۳

همة مقادیر مربوط به نتیجه آزمایش بر حسب میلی‌مول بر لیتر (mmol/L) هستند.

 

 

هشت ماه پیش، بدون این که اطلاعات زیادی دربارة سیر سیاه داشته باشم، شروع به مصرف این محصول در کنار داروهای قبلی‌ام کردم و بعد از انجام آزمایش خون همیشگی، متوجه بهبود قابل‌توجه وضعیت سلامتم شدم.

علاوه بر این، متوجه رشد تارهای موی سیاهی در بین موهای یک‌دست سفیدم شده‌ام. فکر می‌کنم دلیلش سیر سیاهی باشد که چند ماهی است مصرفش را شروع کرده‌ام.

 

 

ژاپن (پاسخگوی مرد)

بیمار، به‌دلیل سطح بالای گلوکز خون، شروع به مصرف سیر سیاه کرد. سطح گلوکوز بیمار، به دلیل علاقة زیادش به نوشیدن آب‌جو، هر سال بالاتر رفته و به تقریباً ۲۰۰ میلیگرم در دسی‌لیتر (mg/dl) رسیده بود (سطح گلوکز خون عادی بین ۷۰ تا ۱۰۹ میلی‌گرم در دسی‌لیتر است). آن‌طور که خودش می‌گفت، میزان مصرف آب‌جویش در تابستان‌ها بیشتر بود و حتی به قول خودش در این فصل «هیچ استراحتی» به کبدش نمی‌داد و هر روز خودش را به آب‌جو مهمان می‌کرد.

 

سطح بالای گلوکز خون باعث شده بود تا این بیمار به ‌سرعت احساس خستگی کند. همین مسأله هم او را افسرده کرده و سبب شده بود بیشتر سراغ آب‌جو برود.

 

آن‌طور که بیمار خودش می‌گفت، از مراجعه به پزشک برای انجام چکاپ و حتی مصرف دارو متنفر بود. به همین دلیل، به دنبال راه‌هایی جایگزین برای حل مشکل سلامتش بود و در حین همین جستجوها بود که دوستانش مصرف سیر سیاه را به او پیشنهاد کردند.

 

خودش می‌گوید همان بار اول از سیر سیاه خیلی خوشش آمده است چون بوی تند سیر را نداشته و به همین دلیل حمل و مصرفش نیز دردسرساز نبوده است. در مرحله اول، بیمار هر روز یک برش سیر سیاه مصرف می‌کرد و به‌تدریج این یک برش را به سه برش در روز افزایش داد. خودش می‌گوید تأثیرات مصرف سیر سیاه در همان روزهای اول کاملاً برایش مشهود بوده است. بیمار، قبل از شروع مصرف سیر سیاه، تردیدهایی را دربارة فوایدش داشت؛ اما، کمی بعد از شروع مصرف این محصول، مشکلات خوابش برطرف شدند و صبح‌ها سر حال از خواب بیدار می‌شد.

 

همان‌طور که خودش می‌گوید: «حالا می‌توانم روی کارم تمرکز کنم، احساس خستگی همیشگی‌ام هم از بین رفته است و زمان واقعاً برایم خیلی سریع می‌گذرد. سال‌ها بود این‌قدر احساس آرامش و راحتی نداشتم. کاملاً تحت تأثیر این محصول قرار گرفته‌ام.»

 

بیمار می‌گوید، در این دوره، از هیچ دارو یا مکمل دارویی دیگری در کنار سیر سیاه استفاده نکرده است و می‌تواند با اطمینان کامل بگوید که سیر سیاه تنها عامل رفع مشکلات سلامتش بوده است. بیمار مصرف سیر سیاه را قطع نکرد و وقتی برای چکاپ برنامه‌ریزی‌شدة بعدی، به پزشک مراجعه کرد، سطح گلوکز خونش به ۹۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر رسیده بود. با وجود این که شرایط سلامت بیمار به شرایط عادی (نه عالی) رسیده است، همچنان به مصرف سیر سیاه ادامه می‌دهد تا بدنش را تقویت و سلامتش را حفظ کند. بیمار سعی دارد با ارائه دلایل تجربی، بیماران دیگر را نیز به امتحان این محصول جدید (سیر سیاه) ترغیب کند.

 

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه