خواص ضدباکتریایی سیر

خواص ضدباکتریایی سیر

سیر از دیرباز آنتی‌بیوتیکی طبیعی به‌شمار می‌رفته و در مقابله با باکتری‌ها کاربرد داشته است. گزارش‌های زیادی از کاربرد سیر برای پیشگیری از طاعون نیز موجود است. البته، دانشمندان هنوز به شواهد علمی لازم برای اثبات خواص ضدباکتریایی سیر دست نیافته‌اند و فقط شواهدی درباره حساسیت باکتری عامل سیاه ‌زخم به سیر در دست داریم.

 

برخی از پژوهشگران نیز به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهند شاید بتوان از سیر برای درمان آکنه استفاده کرد. در قرن نوزدهم میلادی، لویی پاستور آزمایش‌هایی را برای بررسی خواص ضدباکتریایی سیر انجام داد. یافته‌های پاستور حاکی از موفقیت سیر در کشتن باکتری‌ها در شرایط آزمایشگاهی بودند.

 

بسیاری از مطالعات مدرن نیز خواص ضدباکتریایی سیر را تأیید کرده‌ و نشان داده‌اند که سیر در مقابله با بسیاری از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها مؤثر عمل می‌کند. به گفته دانشگاه ایالتی رایت، قدرت ضدباکتریایی سیر تقریباً معادل یک درصد قدرت ضدباکتریایی آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنیسیلین است.

«پس از بررسی پژوهش‌های متعدد دربارة سیر، به ویژه مطالعاتی که اثر این گیاه بر عفونت‌های ویروسی و قارچی را بررسی کرده‌اند، به این نتیجه رسیدیم که مردم سراسر جهان از سیر تازه، پودر سیر و روغن سیر برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی استفاده می‌کنند و به نتایج رضایت‌بخشی هم رسیده‌اند».

 

 

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه