تثبیت قند خون با سیر سیاه

بیماری قند یا دیابت یکی از شایعترین بیماری‌های متابولیکی است. علامت مشخصه در انسان های بالغ آن میزان قند خون بالای ۱۲۰ میلی‌گرم در دسی لیتر در حالت ناشتا است و از دیگر نشانه‌های آن پرخوری و پرنوشی است. دیابت در اثر کاهش تولید انسولین در بدن یا کم شدن اثر انسولین در سوخت و ساز مواد قندی حاصل می‌شود (انسولین باعث می‌شود قند یا مهمترین منبع انرژی در بدن مورد استفاده قرار گیرد که در لوزالمعده یا پانکراس تولید می‌شود).

بالا بودن قند خون می ­تواند تاثیرات منفی بر سلامتی به همراه داشته باشد. در کوتاه مدت، علائمی مانند تکرر ادرار و خستگی داشته و حتی در دراز مدت هم می­ تواند باعث اختلال در عملکرد کلیه، عفونت­ های پوستی و خطر بیشتر بیماری­ های قلبی شود.

اضافه کردن سیر سیاه به رژیم غذایی سالم و متعادل، یک روش ساده برای کمک به حفظ سطح طبیعی قند خون است.

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه دنکوک در کره انجام شد، عصاره سیر سیاه نه تنها در کاهش سطح کلسترول و تری ­گلیسرید خون در موش ­هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می ­شدند موثر بود، بلکه توانست سطح قند خون را نیز کاهش دهد.

در همین حال، محققان دیگری اعلام کردند که، مقادیر بالای آنتی ­اکسیدان موجود در سیر سیاه نیز در جلوگیری از عوارض دیابت مفید است.

همچنین مطالعات بیشتر درمورد موش­ ها نشان می­ دهد که عصاره سیر سیاه اثرات متابولیکی مفیدی در زمینه چاقی یا دیابت دارد. محققان در اسپانیا دریافتند که تجویز عصاره سیر سیاه باعث تغییر در متابولیک و عروق ناشی از رژیم غذایی پرچرب و پرساکارز می­ شود. این امر از طریق تغییر در بیان ژن پروتئین و نوروپیتیدها شامل التهاب، متابولیسم چربی و تنظیم مصرف مواد غذایی است.

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه