سیر سیاه و حوضچه ‌های آب گرم درمانی

سیر سیاه و حوضچه ‌های آب گرم درمانی

از قرن بیستم میلادی تاکنون، بشر به مهارت‌ها و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در دو حوزة علم و فناوری دست یافته است. در این مقاله، پیشرفت‌های جاری و هم‌زمان فناوری‌ها و دانش پزشکی و سیستم‌های درمانی را بررسی می‌کنیم. پیشرفت‌های فرهنگی و اقتصادی طبیعی نیز باعث شده‌اند تا مردم سراسر جهان به جدیدترین و بهترین فناوری‌ها و دانش پزشکی برای درمان «سندروم مرگ»، «بیماری‌های عفونی»، «بیماری‌های حاد» و سایر بیماری‌های عجیب دسترسی داشته باشند. این پیشرفت‌ها فواید و مزایای بسیاری برای همه مردم جهان داشته است.

 

با این حال، پزشکی غربی مدرن هنوز هم موفق به درمان بعضی از بیماری‌ها و امراض، به‌ویژه مشکلات ناشی از بیماری‌های لاعلاج یا سبک زندگی ناسالم، نشده است.

 

انجمن جهانی پزشکی نیز پژوهش‌های جدیدی را در همین راستا شروع کرده است. بر اساس نتایج یکی از همین پژوهش‌ها، کیفیت پایین مواد غذایی مصرفی عامل زمینه‌ای بروز اکثر بیماری‌های لاعلاج است. همان‌طور که در «گزارش مک‌گاورن» آمده است، بین کیفیت مواد غذایی مصرفی و وضعیت سلامت شخص ارتباطی معنادار وجود دارد. این یافته توجه افراد مربوطه در حوزة پزشکی را به لزوم انجام پژوهش‌های عمیق‌تر دربارة کیفیت مواد غذایی مصرفی و رابطه‌شان با وضعیت سلامت مصرف‌کنندگان جلب کرده است. این پژوهش‌ها تحت عنوان پژوهش‌های حوزة «مواد غذایی اصلاح‌شده» انجام می‌شوند.

 

هدف پژوهش‌های حوزة «مواد غذایی اصلاح‌شده» بررسی مواد مغذی موجود در غذا پیش از مصرف (برون‌تنی) و تأثیرات آن‌ها بر بدن انسان پس از مصرف (درون‌تنی) است.

 

بر اساس نتایج پژوهش‌ها، از بین ۳۸ ماده غذایی تحت مطالعه، سیر قدرتمندترین اثر درمانی را دارد. این پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که تأثیر شفابخش و طبیعی سیر، در مقایسه با اثر درمانی داروهای غربی موجود، بسیار قوی‌تر است.

 

درست بعد از دستیابی به همین نتایج بود که سیر توانست، به خاطر تأثیرات شفابخش شگفت‌انگیزش، توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب کند. در تابستان سال ۲۰۰۳، پرورش‌دهندگان سیر در استان میه ژاپن، به شکلی کاملاً تصادفی متوجه سیرهای سیاهی در دسته‌های سیر آویزان در محل خشک کردن سیرها در خانه‌هایشان شدند. به گفته دکتر ساساکی از دانشگاه هیروساکی، سیرهایی که برای خشک شدن آویزان شده بودند باکتری‌ها و کپک‌های قارچی سیال در هوای محل را به خود جذب کرده و باعث آغاز فرآیند تخمیر شده بودند.

 

سیر سیاه حاوی مقادیر زیادی اسید آمینه، پروتئین‌های طبیعی و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. سیر عملکرد بسیار مؤثری در مقابله با بسیاری از بیماری‌ها و امراض دارد. در آزمایش‌های مربوطه، از DNA انسان استفاده شده است. پس از آن که DNA با موفقیت به RNA رونویسی می‌شود، اسید آمینه موجود در سیر سیاه نیز می‌تواند کاملاً جذب RNA شود. زیست‌شناسی مولکولی از این پدیده با عنوان «قاعدة اصلی»‌ یاد می‌کند.

 

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه