آیا سیر آلرژی زا است؟

همان‌طور که زیاده‌روی در خوردن هر ماده غذایی دیگری می‌تواند مشکلاتی را در پیش داشته باشد، افراط در خوردن سیر ممکن است مشکل‌آفرین باشد. برای مثال، زیاده‌روی در خوردن سیر می‌تواند به سوزش یا حتی آسیب لوله گوارش منجر شود.

حساسیت به سیر چندان رایج نیست. بثورات پوستی، دمای بالای بدن و سردرد برخی از علائم حساسیت به سیر هستند. مصرف بيش از حد سير درصورتی‌که معده خالي باشد، آثار نامطلوبي همچون آبسه معده و روده، باد شكم و تغييرات رژيم غذايي دارد.

ممكن است برخي اثرات حساسیتی به‌ندرت ديده شود مثل اثرات آسم‌زا در كارگراني كه در مراكز صنعتي با پودر سير سروكار دارند. سوزش و تورم پوست، برونشيت و آسم به دليل اثرات آلیسین موجود در سير نيز، مي‌تواند ايجاد شود.

همچنين تركيبات سولفور و روغن گرفته شده از آلیسین، التهاب آور و جزء تركيبات حساسيت‌زا هستند و به عنوان بيشترين تركيبات آلرژي‌زا در سير شناخته مي‌شوند علاوه بر این، سیر ممکن است عملکرد داروهای ضدانعقاد خون را مختل کند. به همین دلیل، بهتر است، قبل از انجام عمل جراحی، از مصرف سیر خودداری کنید.

به‌طورکلی اثرات جانبي نامطلوب سیر كمتر ديده مي‌شوند؛ اما اثرات جانبي معمولي مانند بوي بد دهان و بدن حتي بعد از خوردن اندكي سير وجود دارند!

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه