رفع، جلوگیری و درمان زود انزالی در مردان

سیر سیاه برای زود انزالی

زودانزالی زمانی رخ می‌دهد که مرد کنترل زمان انزال را از دست می‌دهد و قبل از اینکه او و یا شریک جنسی‌اش آمادگی داشته باشند ارضا می‌شود، که این باعث ناراحتی و اضطراب هر دو طرف می‌شود.

 

انزال چیست؟


انزال عبارت است از آزاد شدن مایع منی از آلت جنسی مردانه در زمان ارگاسم (اوج لذت جنسی). هنگامی که مرد از لحاظ جنسی تحریک می‌شود، مغز از طریق اعصاب موجود در نخاع سیگنال‌هایی را به ناحیه آلت جنسی او می‌فرستد که باعث انقباض عضلات لگنی می‌شوند.

در هنگام ارگاسم، تأثیر انقباضات عضلانی اسپرم را به همراه مقدار کمی مایع از بیضه‌ها به مجرای دفران انتقال می‌دهند. کیسه‌های منی و پروستات با ترشح مایع اضافی از اسپرم حفاظت می‌کنند.

این مخلوط اسپرم و مایع (منی) در طول مجرای پیشاب حرکت می‌کند تا به آلت مردانه رسیده و از آنجا انزال کند.

به چه انزالی، انزال زودرس گفته می‌شود؟


تعریفی که معمولاً برای انزال زودرس در مردان دگرجنسگرا ارائه می‌شود عبارت است از انزال ظرف یک دقیقه پس از دخول آلت مردانه به مهبل زن. البته، هیچ معیار ثابتی برای تعیین زود هنگام بودن انزال وجود ندارد. زود انزالی، به از دست دادن کنترل انزال و همچنین پریشانی و اضطرابی اشاره دارد که این وضعیت به یک یا هر دو شریک جنسی وارد می‌کند، نه فقط زمان انزال مرد.

زودانزالی چقدر شایع است؟


زودانزالی شایع‌ترین مشکل جنسی مردان بوده و ایشان در هر سنی ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. زود انزالی بیشتر در مردان جوان شایع است، زیرا عموماً با بالا رفتن سن انزال دیرتر صورت می‌گیرد و همچنین معمولاً مردان تجربه جنسی کمتری داشته یا احساس امنیت آن‌ها نسبت موقعیتی که در آن آمیزش جنسی دارند پایین‌تر است.

زود انزالی چند نوع دارد؟


زود انزالی دو نوع دارد:

  • مادام‌العمر، یا اولیه: زود انزالی مادام‌العمر به حالتی گفته می‌شود که یک مرد از زمان اولین تجربه جنسی‌اش روی انزال خود کنترل نداشته است. در صورت عدم درمان، شخص تا آخر عمر دچار این عارضه خواهد بود.
  • اکتسابی، یا ثانویه: زودانزالی اکتسابی به حالتی گفته می‌شود که ابتدا عملکرد شخص طبیعی است اما بعد از مدتی دچار زود انزالی می‌شود. زود انزالی اکتسابی اغلب ناشی از مشکلات روانی (خصوصاً مشکلات رابطه‌ای) یا سایر مشکلات نعوظ مانند اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) است.

زود انزالی به چه علت‌هایی بروز می‌کند؟


دلیل زود انزالی دقیقاً مشخص نیست. تحقیقات نشان داده که عوامل مختلفی، به تنهایی یا به صورت گروهی، در بروز زود انزالی نقش دارند که عبارتند از:

روانی

زود انزالی می‌تواند ناشی از افسردگی، استرس یا اضطراب موقت در مورد یک رابطه، انتظارات غیرواقع‌بینانه در مورد عملکرد جنسی یا سابقه مشکلات جنسی باشد.

بیولوژیکی

عوامل بیولوژیکی که می‌توانند باعث زود انزالی شوند عبارتند از غیرطبیعی بودن سطح هورمون‌ها، رفلکس غیرطبیعی سیستم انزال، پرکاری تیروئید یا التهاب یا عفونت پروستات یا مجرای پیشاب.

عصبی- بیولوژیکی

عقیده بر این است که سروتونین (۵HT) که یک انتقال‌دهنده عصبی است، مهمترین نقش را در کنترل انزال ایفا می‌کند. کاهش سروتونین در نواحی خاصی از مغز باعث زود انزالی می‌شود. تحقیقات نشان داده که افزایش سطح سروتونین در بعضی از مردان باعث تأخیر انزال می‌شود.

حساسیت آلت مردانه

برخی از پزشکان معتقدند افزایش شدید حساسیت آلت مردانه مهمترین نقش را در انزال دارد در حالی که برخی دیگر معتقدند زود انزالی حاصل ترکیبی از چند عامل است. موفقیت داروهای موضعی دلیل محکمی برای باور به تأثیر حساسیت آلت مردانه در زود انزالی است.

آیا زود انزالی می‌تواند باعث ناباروری شود؟


معمولاً زود انزالی باعث ناباروری (در یک زوج) نمی‌شود، البته گاهی اوقات زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن دارند را با مشکل مواجه می‌کند.

در بسیاری از مردان مبتلا به زود انزالی، انزال قبل از دخول به مهبل صورت گرفته و این باعث آن‌ها خجالت می‌شود. در چنین مواردی، پزشک از یک روش درمانی برای به تأخیر انداختن انزال استفاده کرده یا زوجین را به یک متخصص باروری معرفی می‌کند.

زود انزالی چه تأثیراتی بر مردان دارد؟


زود انزالی می‌تواند باعث خجالت و اضطراب می‌شود و اغلب، مردان هنگامی که می‌خواهند راهی برای کنترل این مشکل پیدا کنند بیشتر احساس اضطراب می‌کنند. معمولاً، برای شریک جنسی یک مرد مبتلا به زود انزالی، تلاش برای کاهش و مدیریت اضطراب او دشوار است. البته، نشان دادن واکنش عاطفی به زود انزالی کاملاً طبیعی بوده و صحبت کردن با شریک جنسی و یا پزشک به بهبود وضعیت روحی شخص کمک می‌کند.

زود انزالی چگونه تشخیص داده می‌شود؟


هیچگونه آزمایشی برای تشخیص زود انزالی وجود نداشته و تشخیص آن بر اساس گفته‌های خود شخص انجام می‌شود. پزشک عمومی می‌تواند به تشخیص و درمان زود انزالی کمک می‌کند.

پزشک از بیمار سؤالاتی در مورد تاریخچه فعالیت‌های جنسی او می‌پرسد، از جمله اینکه زود انزالی چه مدت است که شروع شده و اولین بار کی اتفاق افتاده، و بر اساس پاسخ‌های بیمار دلایل احتمالی آن را بررسی خواهد کرد.

زود انزالی چگونه درمان می‌شود؟


معمولاً زود انزالی بر اساس وضعیت رابطه مرد و دلیل عارضه (اینکه مادام‌العمر است یا اکتسابی) درمان می‌شود.

چندین روش برای درمان زود انزالی وجود دارد از جمله درمان جنسی، تکنیک‌های رفتاری، ژل کاهش دهنده حساسیت آلت مردانه، داروهای خوراکی و درمان‌های اختلال نعوظ (اگر مشکل اختلال نعوظ هم وجود داشته باشد).

ممکن است پزشک بیمار به یک متخصص مثل متخصص درمان جنسی، متخصص اورولوژی یا متخصص غدد معرفی کند.

درمان جنسی

مشاوره با یک متخصص درمان جنسی مجرب به رفع مشکل مردان مبتلا به زود انزالی مادام‌العمر یا اکتسابی کمک بسیار زیادی می‌کند. مشاوره به شناسایی هرگونه مشکل رابطه‌ای یا جنسی زمینه‌ای موجود کمک می‌کند، زیرا شخص فرصت پیدا می‌کند آزادانه در مورد عارضه‌اش صحبت کند.

تکنیک‌های رفتاری

در تکنیک «توقف- شروع» سیمناز، مرد هنگامی که به انزال نزدیک می‌شود از شریک جنسی‌اش می‌خواهد که تحریک جنسی را متوقف کند. وقتی احساس اوج لذت رفع شد، می‌توان تحریک را دوباره شروع کرد. این مراحل توقف و شروع را می‌توان تا اندازه‌ای که نیاز است تکرار کرد.

در تکنیک «فشردن» ماسترز و جانسون، به مدت چندین ثانیه قبل از انزال انتهای آلت مردانه فشرده می‌شود، تا میل به انزال کم شود. این کار آنقدر تکرار می‌شود تا جایی که مرد و زن هر دو برای انزال آماده باشند. مردان می‌توانند با کمک این تکنیک یاد بگیرند انزالشان را کنترل کنند.

کاهش حساسیت آلت مردانه

کرم‌ها و ژل‌های بی‌حسی موضعی حساسیت آلت مردانه به لمس را کم می‌کنند؛ این مواد می‌بایست ۳۰ دقیقه قبل از آمیزش جنسی استفاده شوند. استفاده از کاندوم باعث جلوگیری از جذب ژل یا کرم توسط پوست شریک جنسی می‌شود. استفاده از دو کاندوم روی هم نیز به کاهش حساسیت و در نتیجه طولانی‌تر شدن زمان انزال کمک می‌کند.

داروهای خوراکی

یکی از عوارض جانبی بعضی داروهای ضدافسردگی (داروهای ضدافسردگی تری‌سایکلیک و داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIها) تأخیر انزال است، که به همین دلیل امروزه پزشکان به طور معمول این داروها را برای زود انزالی تجویز می‌کنند.

در استرالیا، داپوکستین (پریلیگی) تنها مورد از این داروها است که مشخصاً برای درمان زود انزالی (در مردان ۱۸-۶۴ ساله) تأیید شده است. از این داروها، نه به صورت روزانه، بلکه در صورت نیاز استفاده می‌شود؛ معمولاً، یک تا سه ساعت قبل از آمیزش جنسی، ۳۰ میلی‌گرم از آن مصرف می‌شود.

مشخص شده که برای بعضی مردان داروی ضدافسردگی تری‌سایکلیک (کلومیپرامین) بهتر از داروهای SSRI (فلوکستین، پاروکستین، سرترالین) عمل می‌کند. البته، این داروها تا زمانی جواب می‌دهند که آقایان روزانه آن‌ها را مصرف کنند. مصرف داروهای SSRI می‌تواند با عوارضی مثل کاهش میل جنسی، تهوع، تعریق، اختلال در دفع مدفوع و خستگی همراه باشد.

 

خواص سیر سیاه برای زود انزالی

امروزه از سیر سیاه برای درمان زود انزالی نیز استفاده می کنند. استفاده از سیر سیاه برای درمان زود انزالی روشی صدرصد گیاهی بوده و عوارضی در پی ندارد.

فواید سیر سیاه برای درمان زود انزالی

زود انزالی یکی از مشکلاتی است که تعداد زیادی از آقایان با آن دست و پنجه نرم می کنند. حال جالب است بدانید سیر سیاه برای درمان زود انزالی مفید بوده و با این حال افرادی که به این مشکل دچار هستند می‌ توانند به روش طبیعی این مشکل را برطرف کنند.

 

سیر سیاه برای درمان زود انزالی

از جمله مشکلاتی که برای خیلی از مردان پیش می آید زود انزالی بوده که این مشکل می ‌تواند در زندگی زناشویی تاثیر بسیار زیادی گذاشته زیرا طرف مقابل به لذت کافی نمی رسد. با این وجود کسی که به این مشکل دچار است باید سریعاً به فکر درمان زود انزالی باشد تا به رابطه شان لطمه وارد نشود. حال باید توجه داشته باشید که در حال حاضر راه و روش های طبیعی و استفاده شده زیادی وجود داشته که با صبر و حوصله به شما کمک می کند تا بدون استفاده از دارو های شیمیایی این مشکل را برطرف کنید.

در اینجا جالب است بدانید سیر سیاه برای زود انزالی مفید است. به طوری که در دوران باستان بشر به صورت روزمره از سیر به‌ عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می‌ کرد و سیر سیاه نیز همان سیر سفید است که در شرایط کنترل شده دمایی و رطوبتی قرار گرفته و به حالت سیاه در می ‌آید که در این صورت خواص این محصول چند برابر می شود. ر زمینه استفاده از سیر سیاه برای درمان زود انزالی لازم است بدانید این گیاه حاوی مواد لینولینک بوده که می تواند به درمان مشکلات جنسی مختلف از جمله زود انزالی کمک کند. از طرفی از آنجایی که سیر برای بسیاری از مشکلات دیگر چون مشکلات گوارشی نیز موثر است به عنوان پادشاه سبزیجات شناخته می شود.

 

 

سیر سیاه طلای سیاه – ۳۰۰ گرمی

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه