خاصیت های درمانی فوق العاده سیر سیاه

خاصیت های درمانی فوق العاده سیر سیاه

سیر فرآورده شده، سیر سیاه، طی فرایند تخمیر تحت دما و رطوبت کنترل شده از سیر سفید به دست می آید. در نتیجه این فرایند بوی سیر از بین می رود و بافتی نرم و ژله مانند و مزه ای شبیه به انجیر پیدا می کند.

 

سیر سیاه فراورده‌ای است که از تخمیر سیر معمولی در حرارت و رطوبت کنترل شده تهیه می‌شود. طی این روند سیر را بین ۶۰ تا ۹۰ روز در دمای تقریبی ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتی گراد نگهداری می‌کنند. پس از آن سیر حالت ژله‌ای پیدا می‌کند، مزه آن شیرین شده و رنگ آن سیاه می‌شود. این فراورده خاصیت انرژی زایی دارد و معمولاً از آن به عنوان چاشنی و طعم دهنده در غذا‌ها استفاده می‌شود.

 

سیر سیاه دارای مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول، فلاونوئید‌ها، مشتقات تترا هیدرو β-کاربولین و ترکیبات ارگانوسولفور از جمله S-allyl-cysteine و S-allyl-mercaptocysteine در مقایسه با سیر تازه است.

شواهد رو به رشدی که نشان دهنده اثرات درمانی سیر سیاه از جمله ضد سرطان، ضد چاقی، سیستم ایمنی بدن، هیپولیپیدمی، آنتی اکسیدان، محافظت کننده سلول‌های کبدی و محافظت کننده عصبی هستند، در چند دهه گذشته گزارش شده است.

در بین محصولات فرآوری سیر، سیر سیاه به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین غذا‌های کاربردی موجود در بازار جهانی می‌باشد. در مقایسه با سیر خام، سیر سیاه دارای رنگ معمولی سیاه، طعم شیرین و بافت جویدنی و بدون بو است.

مردم کشور‌های آسیایی مانند تایلند، کره جنوبی و ژاپن سیر‌های سیاه را به عنوان یک غذای سنتی قرن‌ها تولید و استفاده کرده اند، اما در دهه‌های اخیر وارد بازار جهانی شده است.

سیر سیاه به دلیل خوش طعم بودن و فراوان بودن ترکیبات فعال زیستی، با رشد چشمگیر تقاضای مصرف در طی سال‌های اخیر به یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین محصولات موجود در مواد مغذی و عملکردی مواد غذایی تبدیل شده است.

علاوه بر این، سیر سیاه در بهبود روند تولید و همچنین نوآوری محصولات جدید پردازش سیر سیاه توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده است. اخیراً برخی از محصولات فرآوری شده سیر سیاه مانند ملاس سیر سیاه، پوره، خمیر، عصاره و قرص‌های مکمل در ویتنام و بازار جهانی معرفی شده اند.

 

ویژگی های سیر سیاه :

آنتی اکسیدان بسیارقوی
تقویت سیستم ایمنی بدن
جلوگیری از سکته مغزی
ضد التهاب
ضد سرطان
ضد آکنه و جوش
ضد لک و کلاژن سازی قوی
کاهش هایپر لیپیدمی
کاهش چربی خون
کاهش فشار خون
ضد چاقی
کاهش چربی کبد و اکسید چربی کبد
ضد استرس و تمدد اعصاب
کاهش قند خون
محافظت از سیستم عصبی و بهبودی ام اس
مقاومت بدن در برابر خستگی
بهبود کیفیت خواب
درمان آسم و برونشیت
تقویت ریه

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه