راه حلی برای آب کردن چربی های شکم

راه حلی برای آب کردن چربی های شکم

سیر ماده اسرارآمیز درون خود خواص فراوانی را جای داده است که شاید یکی از آن‌ها کمک به کاهش وزن و لاغری باشد.

سیر ماده‌ غذایی مفید و سودمند است که از زمان باستان مصرف شده است.

سیر دارای تاریخچه‌ای بسیار طولانی در درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات است، اما اخیرا تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیر زیادی بر کاهش وزن نیز دارد.

مزایایی که این ماده‌ی خوراکی برای سلامتی دارد، در کتاب مقدس، تلمود، طب چینی و مصری و طب آیورودا ذکر شده‌است.

ارزش غذایی سیر

هر ۱۰۰ گرم سیر حاوی ترکیبات زیر می‌باشد:

کالری ۱۴۹

گلوسید ۳۳ گرم

چربی ۰.۵ گرم

پروتئین ۶.۴ گرم

ویتامین ب١، ۰.۲ میلی گرم

ویتامین ب٢، ۰.۱۱ میلی گرم

ویتامین ب٣، ۰.۷ میلی گرم

ویتامین ب٥، ۰.۶ میلی گرم

ویتامین ث. ۳۱.۲ میلی گرم

کلسیم ۱۸۱ میلی گرم

آهن ۱.۷ میلی گرم

منیزیم ۲۵ میلی گرم

فسفر ۱۵۳ میلی گرم

پتاسیم ۴۰۱ میلی گرم

زینک ۱.۱۶ میلی گرم

 

گلچینی از خواص و فواید سیر

سیر کم کالری بوده و برای حفظ سلامت ما فوق‌العاده است.

با کوبیدن سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و بسیار قوی به نام «آلیسین» تولید می‌شود، این ترکیبات و ترکیبات دیگر موجود در سیر باعث شده است که بتواند باکتری‌های موجود در روده‌ها را بدون آسیب زدن به فلور از بین ببرد.

از عصاره‌ی سیر برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود، این ماده‌ی غذایی به میزان زیادی فشار خون را کاهش داده و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

 

باید بدانید که آلیسین موجود در سیر بعد از پخته شدن به میزان زیادی از بین می‌رود. همچنین میزان این ترکیب در سیر‌های کهنه کمتر است. برای همین بهتر است از سیر خام و تازه استفاده کنید.

از سه هزار سال پیش مردم از سیر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی به خصوص پیشگیری از تشکیل لخته خون، سرطان، دیابت، تجمع چربی در رگ‌ها و … استفاده می‌کنند.

ضرر‌ها و عوارض جانبی مصرف سیر

با وجود این که سیر خواص بی‌شماری دارد، اما در عین حال باعث مشکلاتی از قبیل: بوی بد دهان، نفخ معده، اسهال و … می‌شود. نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف زیاد سیر می‌تواند باعث افزایش توکسین‌ها و سموم کبد شود. از این گذشته مصرف سیر باعث تشنگی زیاد می‌شود و شما باید حواستان به مصرف آب بعد از آن نیز باشد.

توجه داشته باشید که مصرف سیر باعث بدبو شدن عرق می‌شود. همچنین برخی از افراد به گیاهان تیره‌ی آلیاسه حساسیت دارند که این افراد باید از مصرف سیر خودداری کنند، در واقع افرادی که با مصرف این مواد غذایی دچار مشکلاتی مانند اسهال، زخم دهان و گلو، حالت تهوع، مشکلات تنفسی، شوک و … می‌شوند نباید سیر بخورند.

آیا مصرف سیر به لاغری کمک می‌کند؟

بله اگر مصرف سیر در چهار چوب یک تغذیه‌ی سالم باشد به لاغری و خوش اندامی شما کمک زیادی می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که سیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش وزن کمک می‌کنند و در عین حال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. اگر قصد داریم با سیر به استقبال لاغری بروید باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید و به اندازه‌ی معقولی از آن استفاده کنید نه اینکه به زور و با بی میلی آن را وارد معده‌تان بکنید. به خاطر اینکه مصرف بیش از اندازه‌ی سیر نیز مشکلاتی به وجود می‌آورد که در بالا به آن‌ اشاره شد.

نتایج پژوهش‌ها بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد موش‌هایی که آلیسین (همان ترکیب آنتی‌بیوتیکی طبیعی سیر) مصرف کرده‌اند نه تنها وزن اضافه نکرده‌ اند، بلکه کاهش وزن پیدا کرده اند، در حالی که بقیه‌ی موش‌هایی که این ترکیب را دریافت نکرده‌اند با افزایش وزن روبرو شده‌اند. باید بدانید که هر دو گروه موش‌های شرکت کننده در این پژوهش تغذیه‌ی یکسانی داشته‌اند.

 

چرا مصرف سیر باعث لاغری می‌شود؟

سیر جلوی اشتها را می‌گیرد. برای همین افرادی که سیر می‌خورند از پرخوری در امان می‌مانند. در واقع این ماده‌ی غذایی علائم سیری را به مغز ارسال می‌کند از این رو زمانی که شما پرخوری نخواهید کرد و در نتیجه چاقی و اضافه وزن از شما دور خواهد ماند.

توجه داشته باشید که سیر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد که این ماده‌ی غذایی با تحریک سیستم عصبی منجر به ترشح هورمون آدرنالین و بالا رفتن متابولیسم بدن خواهد شد. زمانی که سوخت و ساز بدن شما بالا باشد کالری‌های بیشتری می‌سوزانید و لاغر‌تر می‌شوید.

شما می‌توانید به سالادهایتان سیر اضافه کنید. یا از محصولات غذایی دیگری که حاوی سیر هستند استفاده کنید.

چگونه از سیر برای لاغری استفاده کنیم؟

برای اینکه بیشتر از خواص لاغری سیر بهره‌مند بشوید آن را بکوبید تا آلیسین بیشتری آزاد کند. سیر له شده را به سالادها، سوپ، آش، سس و همچنین برای خوش طعم کردن غذا‌های دیگر مانند ماهی و … استفاده کنید. برای طعم دادن به گوشت، خورش و غذا‌های دیگر هم می‌توانید از سیر استفاده کنید. این ماده‌ی غذایی مفید به سس پاستا‌ها نیز طعم خوبی می‌دهد.

 

اگر از بوی سیر خیلی بدتان می‌آید می‌توانید از مکمل‌هایی که حاوی سیر هستند استفاده کنید. با این قرص‌ها و کپسول‌ها مشکل بوی دهان از بین می‌رود. با این حال بیشتر متخصصان معتقدند که خاصیت اصلی سیر مدیون همان بوی بد آن است و این گونه مکمل‌های بدون بو تمام خواص سیر را دارا نمی‌باشند.

توجه داشته باشید که امکان دارد مصرف همزمان مکمل‌های این ماده‌ی غذایی با دارو‌های خودتان مشکل ساز شود برای همین قبل از مصرف هر نوع مکملی اول با پزشک مشورت کنید.

چند معجون معجزه آسا از سیر برای لاغری

معجون سیر و عسل

بهترین معجون برای آب شدن چربی‌های شکم و پهلو معجون سیر و عسل است که موجب کاهش وزن ده کیلویی شخص در یک ماه می‌شود. برای تهیه این معجون یک حبه سیر را له کنید و درون یک استکان آب بریزید و یک قاشق عسل به آن بیفزایید و هر شب قبل از خواب تا یک ماه بنوشید.

 

معجون سیر و عسل هفت روزه

دو تا سه حبه سیر را له کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و تا یک هفته ناشتا آن را بخورید و تاثیرات مثبت آن را بر سلامت بدن و کاهش وزن خود مشاهده نمایید.

معجون آبلیمو و سیر

آب یک عدد لیمو ترش بزرگ و آبدار را بگیرید و دو تا سه حبه سیر له شده را درون آن بریزید و بعد با یک استکان آب مخلوط کنید و تا دو هفته هر روز ناشتا این معجون را بخورید.

 

معجون‌های درج شده در این متن علاوه بر اینکه بر روی لاغری تاثیرات مثبت می‌گذارد برای سلامت بدن هم بسیار مفید و پر خاصیت هستند.

لیمو و سیر و عسل از مواد طبیعی پر خاصیت به شمار می‌آیند که به تنهایی نیز در درمان بیماری ها، چربی سوزی و آرایش و زیبایی کاربرد فراوان دارند و ترکیب این مواد باهم اثر فوق العاده‌ای بر جای می‌گذارد.

 

چگونه می‌توانید از بوی بد سیر خلاص شوید؟

برای رفع یا کاهش بوی سیر بعد از صرف غذا ساقه‌ی جعفری یا برگ‌های نعناع بجوید.

همچنین می‌توانید پوست لیموترش یا پرتقال بجوید. نوشیدن آب لیموترش نیز برای رفع بوی سیر موثر است.

 

می‌توانید با دهان‌شویه قرقره کنید و یا اینکه از اسپری خوش بو کننده‌ی دهان استفاده کنید.

جویدن آدامس و مسواک زدن نیز از راه‌های مقابله با بوی بد سیر است.

واحد تحقيق و توسعه کارخانه برنا کامبوچا
ارسال دیدگاه